Sunday, March 10, 2013

it's all begin in 1979............

the story mory start wit this...

oktober 22 ,1979.. HKL ~~ maka dgn itu 'ter'keluar lah lembaga itam yg amat dinantikan saat pengeluarannya itu.. baby yg comel itu sbenarnya amatlah putih bak bawang putih tp ntah knp skang ni dh sunburn sket kalernyer...hehe
dishort cut kan citer.. lembaga yg sihat itu telah dijaga dgn rapi yakni lebih rapi dr unit rawatan rapi kt hkl sehinggalah besor...
Bagai ditatang minyak yg penuh.. perut ku diisi dgn makanan berzat ibuku (susu cap gantung), manakala otakku diisi dgn lagu2 dendangan mikel jekson (bapakku fanatic fan si jacko neh)... dan sehingga sekarang pon aku masih igt bgaimana aku boleh menguasai skill breakdance yg pd awal 80-an mmg tgh jd trend.. (skang ni shuffle plak..haha)
Aku membesar di KL, dan memepunyai kg. halaman di Kg. Pandan (kl jgak laa) dan seblah ayah ku di melaka... tp most of da time mmg aku membesar di kl..
Kehidupan remaja ku sama jer dgn bdak2 yg lain seusia dgnku.. cuma bezanya aku anak tunggal bg ibu dan bapaku yg ketika itu masih bersama ( mereka berpisah pada saat ketika aku berada di darjah enam -12 tahun).. dan aku menetap dgn ibuku sepanjang tempoh itu dimana aku masih mentah utk memahami apa yg terjadi pda family ku.

Tp apa yg mengingatkan aku ialah aku hidup dengan caraku sendiri tanpa bergantung pd sesiapa dan hidup berdikari sbg anak tunggal.. aku berkawan dgn bdk2 yg sama usia dan lebih remaja dan bebas melakukan apa saja.. tapi alhamdulillah, aku mempunyai kwn2 yg ketika itu mempunyai 'gaya hidup' yg sihat dan sekepala dgn ku.Aku amat aktif bermain bola (pdg depan umah jer, dan bola aku jek yg ada time tuh.. maklumler anak tunggal mintak apa mesti dapt!!haha) pastuh main pingpong pakai meja makan besar yg ada kt halaman umah aku time tuh.. lagi satu main badminton dimana pagar umah sebelah (jiran) jadi net dier, xpon pgar dpan umah..haha.. kt umah aku pon time tuh dah ada set game micro genius!! so, bdk2 lain mmg slalu dtg umah aku nk main benda tuh, dan game plg famous time tuh ialah mario bros dan contra!! hahahahaha...

So, aku masa itu mmg bebas nk bwat apa sja kerna kehidupan ku waktu itu amatlah seronok skali pd waktu itu...... sehinggalah bila aku tiba pada fasa akhir keremajaanku~~ 15 tahun.. aku sudah dpt rasakan ada sesuatu yg hilang dlm diriku selama ini sebenarnya.......





No comments:

Post a Comment